Fandom

Paranormaali Wiki

Toivo K. Laakso

199sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Toivo K. Laakso (1899-1979) oli suomalainen parapsykologian tutkija. Laakso oli Helsingin Teknillisen Oppilaitoksen rehtorina vuodesta 1948 lähtien, jossa tehtävässä hän toimi kunnes opisto alkoi suunnittelemaan muuttoa Hietaniemen torin laitaan, jossa sattumoisin myöskin suoritettiin professori Max Seilingin johdolla ensimmäinen kansainvälistä huomiota saanut parapsykologinen koe vuonna 1893. Laakso toimi Suomen Parapsykologisen tutkimusseuran puheenjohtajana vuosina 1957-1960.

Laakso aloitti parapsykologiset tutkimuksensa 40-luvulla, jolloin hän suunnitteli parapsykologiselle tutkimusseuralle satunnaislukugeneraattorin sekä telepatiakortit. Tässä hän jatkoi tavallaan Sällskapet för Psykisk Forskning -yhdistyksessä vaikuttaneen Severin Tigerstedtin työtä, jonka telepatiatutkimukset kestivät 1910-luvulta 1950-luvun vaihteeseen saakka. Laakso järjesti telepatia- ja psykokinesiatestien lisäksi Kyllikki Saaren murhatutkimuksiin selvänäkijä Lilly Åkerblomin. Jätettyään paraseuran erimielisyyksien takia, hän löysi parafysiikan ja alkoi myymään erilaisia laitteita mm. radioniikan piiristä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki