Fandom

Paranormaali Wiki

Jussi Hermansson

199sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Jussi Hermansson (6. syyskuuta 1981 - 11. huhtikuuta 2004) oli mynämäkeläinen radiotoimittaja. Keväällä 1996 perusti yhdessä lapsuudenystävänsä Jani Lassilan kanssa Mynämäelle Vakka-Suomen Ufokerhon, havaittuaan yhteisen kiinnostuksensa ufoasioihin edellisenä vuonna.

Ufokerhon toiminnan ydin muodostui pian kolmen hengen paikallinen nuorisoryhmän ympärille, joka oli myöhemmin keskeisessä asemassa parapsykologiaan painottuneen Tunnistamattomien ilmiöiden tutkimusseuran perustamisessa. Jussi Hermansson toimi tämän yhdistyksen puheenjohtajana ja sen lopetettua vuonna 1998 toimintansa hän jatkoi Suomen ufotutkijoiden ja ParaNetin piirissä. Pitkäjänteisyyttä vaativaan tutkimustyöhön hän ei kuitenkaan juurikaan osallistunut.

Hän juonsi ennen vuosituhannen vaihdetta useita rajatiedon sarjoja saatuaan ohjelma-aikaa Helsingin Lähiradioon sekä Turussa toimivaan Radio Robin Hoodiin. Ennen kuolemaansa hän oli keskittynyt musiikkiprojekteihin.

Jani Lassila on kertonut, että ilman lapsuudenystäväänsä hän ei ehkä olisi saanut yhtä hyvin selätettyä mutismiaan (mm. poikkeavaan ujouteen ja Aspergerin syndroomaan liitettyä puhumattomuutta) saati alkanut harrastamaan julkisesti niinkin kiistanalaisia asioita kuin ufoja ja paranormaaleja ilmiöitä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki